Een van de eerste Tesla-exemplaren nu in Autoworld

Athlon Belgium geeft iconische Roadster verdiende stek in museum

Een stukje belangrijke autogeschiedenis is toegevoegd aan het Autoworld museum in Brussel. Een van de eerste auto’s van Tesla, die elektrisch rijden op de kaart zette, maakt vanaf nu deel uit van de collectie van het museum. Deze limited editie Roadster komt van Athlon Belgium, die in 2011 als eerste leasingmaatschappij pionierde met elektrische mobiliteit.

Limited editie
De Tesla Roadster was de eerste auto die werd geproduceerd door Tesla Motors. De elektrische wagen met geavanceerde batterijtechnologie en elektrische aandrijflijn transformeerde de auto-industrie en bewees dat het mogelijk is om sportwagenprestaties te leveren in een fraai en emissievrij voertuig. Tesla begon met de productie van de Roadster in 2008, maar pas vanaf 2010 werd deze naar Europa geëxporteerd. Een van de eerste 250 ‘Signature’ versies uit de speciale 2010 EU-limited editie is vanaf nu te bewonderen in het Autoworld museum in Brussel. Deze Tesla Roadster werd in 2011 in gebruik genomen bij Athlon Belgium. Deze geeft de wagen nu in bruikleen aan Autoworld.

Deze unieke editie heeft heel wat milieuvriendelijke kilometers afgelegd. Het was een belangrijke mijlpaal in onze ambitie rondom elektrisch rijden en een bevestiging van onze pioniersrol. Ondertussen is deze rol verder geëvolueerd en zetten we, als mobiliteitsaanbieder, verder in op de vergroening van onze transportmodi. Gezien de historische betekenis van deze wagen en het feit dat het een van de allereerste Tesla’s is, verdient hij een plaatsje in een museum.”
Michiel Alferink, algemeen directeur van Athlon Belgium

Toen Athlon ons voorstelde om de Roadster een plekje in ons museum te geven, waren we daar direct voor te vinden. Niet alleen is Tesla dé voorloper in elektrisch rijden, maar deze wagen is ook nog eens een van de allereerste Tesla’s die ooit gemaakt is uit de speciaal voor Europa gemaakte limited editie.”
Leo Van Hoorick, curator van Autoworld

Athlon: pionier in elektrische mobiliteit
Met deze Tesla Roadster was Athlon Belgium de eerste leasingmaatschappij die in België investeerde in elektrische mobiliteit. Deze pioniersrol komt voort uit de duurzaamheidsambitie die een rode draad vormt in de bedrijfsvoering. Intussen is het bedrijf geëvolueerd van leasemaatschappij naar mobiliteitsaanbieder. Athlon wil, onder andere door haar klanten te begeleiden bij de invoering van het mobiliteitsbudget, verder bijdragen aan de vergroening én de modal shift van de mobiliteit in België en daarmee aan het behalen van de klimaatdoelstellingen.

Over Autoworld
Autoworld, het nationale automuseum, is ondergebracht in een prestigieus gebouw in het Jubelpark, in het hart van Brussel.  Meer dan 300 voertuigen worden er permanent tentoongesteld. De bezoeker wordt er langs de geschiedenis van de auto van 1896 tot nu geleid, vanaf de oudste modellen uit een ver verleden tot hedendaagse auto's die een blik gunnen op de voertuigen van morgen en zelfs van later. Hier en daar zijn themazones ingericht en het hele jaar door worden er tijdelijke tentoonstellingen georganiseerd over verschillende thema's die verband houden met de auto. Meer informatie op www.autoworld.be

Persberichten in je mailbox

Over Athlon Belgium

Athlon is een toonaangevende dienstverlener op het vlak van voertuigleasing en wagenparkbeheer in Europa. Al meer dan honderd jaar ontwikkelt Athlon vernieuwende, duurzame en kostenefficiënte mobiliteitsoplossingen voor bedrijven. Met de hulp van Athlon kunnen mensen zich probleemloos verplaatsen dankzij flexibele en duurzame wagenpark- en mobiliteitsoplossingen. Athlon verlegt voortdurend de grenzen van wat mobiliteit inhoudt om zijn klanten nog beter van dienst te zijn. Het hoofdkantoor bevindt zich in Nederland en het bedrijf is rechtstreeks of via zijn partners actief in twintig landen in Europa. Athlon maakt deel uit van Mercedes-Benz Mobility AG.

Meer informatie op www.athlon.com.