Kogel door de kerk voor vergroening bedrijfswagens: Athlon Belgium schept duidelijkheid met gloednieuwe fiscaliteitsreeks

Er werd al veel over geschreven en gediscussieerd, maar nu is het dan zo ver: het wetsontwerp over de vergroening van bedrijfswagens is goedgekeurd in de plenaire vergadering van de kamer van volksvertegenwoordigers. De aangekondigde hervorming zal de autofiscaliteit er niet minder complex op maken. Daarom brengt leasemaatschappij Athlon Belgium een nieuwe reeks van vier fiscaliteitsdossiers uit, om fleetmanagers door het uitdagende parcours dat zich tussen vandaag en 2031 uitstrekt te gidsen. De eerste uit de reeks is vanaf vandaag beschikbaar.

Athlon schept duidelijkheid in complexe materie
In het gisterenavond goedgekeurde wetsontwerp rondom de vergroening van bedrijfswagens zijn regels vastgelegd die tot 2031 reiken, zodat bedrijven vooruit kunnen plan­nen. De complexe fiscale situatie van vandaag zal er de komende jaren echter niet minder complex op zal worden. Om duidelijkheid te scheppen in de materie, brengt Athlon Belgium daarom een reeks van vier dossiers uit die samen een volledig overzicht geven van alle vragen over fiscaliteit en duurzame mobiliteit voor de volgende 10 jaar.

Dossier 1: autofiscaliteit
Het autofiscaliteitsdossier dat vandaag verschijnt is de eerste uit de reeks van vier. Naast de basiscomponenten van autofiscaliteit en de huidige situatie, bevat het dossier ook een overzicht van wat er verandert tussen 2022 en 2031 en wat dit betekent qua aftrekbaarheid per aandrijftype.

Is het verstandig om nu nog snel een nieuwe wagen te bestellen als je WLTP wil vermijden? Stap je best al in 2023 over op elektrisch? Of wacht je beter tot 2026? En is een plug-inhybride een goede tussenoplossing? En wat met de CO2-bijdragen en het VAA? Deze en andere veel gestelde vragen worden door de Athlon experts beantwoord.

In de volgende edities komen achtereenvolgens laadoplossingen (einde november), thuiswerken (begin december) en het mobiliteitsbudget (medio december) aan bod.

De vergroening van mobiliteit staat centraal in onze aanpak en ons advies aan klanten. Maar de transitie is complex en de fiscale regels en aanpassingen maken het nog complexer. Met deze vier dossiers willen we fleetmanagers helpen om hun weg te vinden in dit uitdagende parcours.”
Frederic Denies, Manager Marketing & Consulting van Athlon Belgium

Via deze link kunnen de dossiers worden gedownload: https://be.athlon.com/de-fiscale-weg-naar-duurzame-mobiliteit/

Persberichten in je mailbox

Over Athlon Belgium

Athlon is een toonaangevende dienstverlener op het vlak van voertuigleasing en wagenparkbeheer in Europa. Al meer dan honderd jaar ontwikkelt Athlon vernieuwende, duurzame en kostenefficiënte mobiliteitsoplossingen voor bedrijven. Met de hulp van Athlon kunnen mensen zich probleemloos verplaatsen dankzij flexibele en duurzame wagenpark- en mobiliteitsoplossingen. Athlon verlegt voortdurend de grenzen van wat mobiliteit inhoudt om zijn klanten nog beter van dienst te zijn. Het hoofdkantoor bevindt zich in Nederland en het bedrijf is rechtstreeks of via zijn partners actief in twintig landen in Europa. Athlon maakt deel uit van Mercedes-Benz Mobility AG.

Meer informatie op www.athlon.com.